WIĘCEJ

Sztuczna Inteligencja

Nasi naukowcy i programiści już od kilkudziesięciu lat tworzą narzędzia IT do automatycznego rozwiązywania problemów, w sposób naśladujący funkcje poznawcze ludzi.

Realizowane przez nas projekty obejmują:

  • prognozy stanu systemu
  • rozpoznawanie i klasyfikacja obrazów i wideo
  • tworzenie inteligentnych agentów
  • analizę bardzo dużych zestawów danych w czasie rzeczywistym
  • analizę semantyczną
  • syntezę języków naturalnych

 

ROZWIĄZANIA

Machine Learning

Uczenie maszynowe to jedno z zastosowań sztucznej inteligencji. Umożliwia systemom samodzielną naukę oraz poprawianie wyników. W tworzonych przez nas rozwiązaniach wykorzystujemy również technologie uczenia głębokiego (deep learning) oraz sztucznych sieci neuronowych, które symulują zachowanie ludzkiego mózgu.

Realizowane przez nas projekty obejmują:

  • prognozowanie sprzedaży
  • profilowanie klientów
  • zarządzanie ryzykiem
  • walidacja danych

 

ROZWIĄZANIA

Big Data

Dane to najcenniejszy surowiec XXI wieku i podstawa wszelkich projektów z obszaru sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Pod jednym warunkiem – że są odpowiednio przygotowane i mają dostatecznie wysoką jakość.

Realizowane przez nas projekty obejmują:

  • porządkowanie i ocena wartości danych
  • poprawę jakości danych
  • przygotowanie danych do przetwarzania maszynowego
  • projektowanie i administrowanie infrastrukturą do bieżącego przetwarzania danych
  • zautomatyzowana analiza danych, wnioskowanie i tworzenie zaleceń

 

ROZWIĄZANIA

Zrealizowane projekty
Security On-Demand

Wykorzystanie możliwości autorskiej platformy konkursowej KnowledgePit.ml i crowdsourcing opracowania algorytmu.

#informationsecurity #datascience #BigData #competition
ZOBACZ WIĘCEJ
Security On-Demand

Platforma KnowledgePit.ml w działaniu

Potrzebą Security On-Demand było zwiększenie zdolności wykrywania podejrzanych zdarzeń sieciowych na podstawie danych o ruchu sieciowym. Głównym celem projektu było wsparcie pracowników Security Operations Center w bieżącym monitorowaniu stanu bezpieczeństwa klientów.

Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy to crowdsourcing algorytmu. Po stronie klienta pozostało dostarczenie danych wejściowych. W działaniach wykorzystaliśmy możliwości autorskiej platformy konkursowej KnowledgePit.ml, na której z powodzeniem od kilku lat nasz zespół organizuje podobne przedsięwzięcia.

QED Software odpowiadało za formalną definicję problemu, preprocessing danych, przygotowanie benchmarku oraz ewaluatora konkursowego, promocję konkursu, a także za przeprowadzenie konkursu oraz poprowadzenie sesji konferencyjnej podsumowującej jego wyniki.

W sumie rozwiązania zgłosiło 250 zespołów. Na zwycięzców, poza nagrodami pieniężnymi, czekało sfinansowanie udziału w konferencji IEEE Big Data w Los Angeles oraz możliwość opublikowania publikacji konferencyjnej.

Na podstawie najlepszych z nich powstał zoptymalizowany algorytm stanowiący podstawę do do wdrożenia i dalszego rozwoju przez zespół klienta.

ZOBACZ MNIEJ
AraHUB

Przełomowe rozwiązanie umożliwiające polepszenie jakości targetowania reklam typu DOOH.

#DOOH #computervision #marketingcustomisation #ML #predictions
ZOBACZ WIĘCEJ
AraHUB

System oparty na analizie i predykcji danych demograficznych

Celem projektu była odpowiedź na potrzebę rynku w postaci polepszenie jakości targetowania reklam w największej w Polsce sieci Digital Out-Of-Home (DOOH).

Rozwiązaniem jest system, który w czasie rzeczywistym jest w stanie dopasować treści do obiorców znajdujących się w pobliżu nośników. Proces ten opiera się na analizie i predykcji danych demograficznych. Wyzwaniem, które udało się przezwyciężyć jest zapewnienie autonomiczności jednostek monitorujących, przy jednoczesnej wysokiej jakości predykcji i dopasowania treści do odbiorców.

ZOBACZ MNIEJ
Bloober Team

Unikalny system wykrywania emocji i zachowań graczy.

#gamedevelopment #ML #gaming #emotions
ZOBACZ WIĘCEJ
Bloober Team

System wykrywania emocji gracza

Bloober Team to jedno z najbardziej znanych studiów gamingowych tworzących horrory psychologiczne. Firma dostrzegła, że na rynku brakuje produkcji wykorzystujących pomiary emocji graczy i postanowiła rozwinąć swoją branżę, tworząc narzędzie umożliwiające takie pomiary i wykorzystanie ich w przebiegu rozgrywki.

W odpowiedzi na to wyzwanie, pomogliśmy klientowi w stworzeniu unikatowego systemu wykrywania emocji i zachowań graczy, który nie wymaga dodatkowej aparatury. Umożliwia on twórcom gier wprowadzanie elementów rozgrywki automatycznie dopasowujących się do afektywności graczy. System może mieć zastosowanie zarówno w grach Bloober Team, jak i innych studiów.

ZOBACZ MNIEJ
Information Builders

Stworzenie zespołu w ramach struktur QED Software i rozszerzenie oferty klienta o usługi wykorzystujące najnowszych osiągnięcia matematyki.

#businessintelligence #BI #datascience #predictions
ZOBACZ WIĘCEJ
Information Builders

Rozszerzenie zespołu R&D

Information Builders (IBI) to jeden z najpoważniejszych graczy na rynku business intelligence. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, firma chciała rozszerzyć zespół R&D o kompetencje data science.

Decyzją biznesową było ulokowanie trzonu tego zespołu w Polsce, w ramach struktur QED Software. Dzięki temu IBI w krótkim czasie było zdolne do poszerzenia oferty o usługi wykorzystujące najnowszych osiągnięcia matematyki stosowanej – zarówno w ramach usług predykcyjnych, wnioskowania aproksymacyjnego, jak i tworzenia zaawansowanych modeli statystycznych.

ZOBACZ MNIEJ
Sierra Gorda

Model matematyczny pozwalający na bezpieczne zwiększenie wydobycia surowców w chilijskiej kopalni odkrywkowej, należącej do KGHM.

#mining #datascience #environment #modeling
ZOBACZ WIĘCEJ
Sierra Gorda

Model matematyczny i analiza danych

Sierra Gorda SCM (KGHM), chilijska kopalnia odkrywkowa miedzi i molibdenu, zgłosiła zapotrzebowanie na model matematyczny przedstawiający, w jakim stopniu zanieczyszczenie powietrza w otoczeniu kopalni jest wynikiem działań wydobywczych.

Usługi modelowania matematycznego i analizy danych dotyczących wpływu prac kopalni na środowisko, pozwoliły określić rzeczywisty wpływ wydobycia w kopalni na zanieczyszczenie powietrza w okolicy. Tego typu analizy wykorzystuje się w świadomym zarządzaniu poziomem wydobycia, na przykład w celu jego zwiększenia bez negatywnego wpływu na zanieczyszczenia środowiska w obszarach zamieszkałych.

ZOBACZ MNIEJ
Zoined

Silnik predykcyjny do przewidywania sprzedaży oraz zapotrzebowania na produkty dla jednego z najciekawszych projektów typu business intelligence.

#retail #businessintelligence #BI #datascience #predictions
ZOBACZ WIĘCEJ
Zoined

Silnik predykcyjny dla platformy business intelligence

Zoined jest twórcą jednego z ciekawszych rozwiązań typu business intelligence nakierowanych na sieci retail. Ich platforma pozwala właścicielom sieci na szybki wgląd w syntetyczne ujęcie danych sprzedażowych, oraz wygodną analizę dochodzącą do poziomu pojedynczych punktów kasowych. Firma chciała wzbogacić panel i udostępnić swoim klientom moduł predykcyjny do przewidywania sprzedaży oraz zapotrzebowania na produkty.

Stworzony przez nas silnik predykcyjny został testowo wdrożony w ogólnokrajowej, szwedzkiej sieci piekarni oraz sieci sklepów odzieżowych. Sukces tych wdrożeń przekonał klienta do włączenia go do oferty usług oferowanych wraz z platformą Zoined Analytics.

ZOBACZ MNIEJ
SilverWhisper

Ekspertyza dotycząca stworzenia skutecznie działających i odpornych na zakłócenia algorytmów wnioskujących, wspierających pracowników działów obsługi klienta.

#chatbot #AI #NLP #ML
ZOBACZ WIĘCEJ
SilverWhisper

Algorytmy wnioskujące dla customer service

Współczesne przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej borykają się z problemem rosnących kosztów obsługi klienta – zwłaszcza w obliczu psychologicznej bariery i niechęci klientów do bycia obsługiwanym przez automaty. Powoduje to coraz większą presję na redukcję kosztów obsługi pracowników poprzez telefoniczne centrum obsługi klienta, przy jednoczesnej konieczności niepogarszania jakości tej obsługi.

Ciekawym rozwiązaniem, możliwym do zastosowania w każdej branży w której element obsługi telefonicznej klienta jest produkt opracowywany przez SilverWhisper – innowacyjny produkt przysłuchujący się prowadzonej rozmowie, który na jej podstawie kontekstowo podpowiada pracownikom obsługi klienta i prezentuje im materiały które już są, bądź za chwile będą, potrzebne w trakcie prowadzonej rozmowy. Umożliwia to zmniejszenie czasu obsługi klienta i zwiększa jej płynność – pozytywnie wpływając na reakcje i ocenę kontaktu przez klienta.

Rolą QED Software w projekcie jest zapewnienie ekspertyzy dotyczącej stworzenia skutecznie działających i odpornych na zakłócenia algorytmów wnioskujących – sztucznej inteligencji stanowiącej trzon produktu.

ZOBACZ MNIEJ
Destructive Creations

Implementacja silnika Grail, umożliwiającego tworzenie zaawansowanych zachowań w wieloagentowych środowiskach symulacyjnych.

#gaming #gamedevelopment #AI
ZOBACZ WIĘCEJ
Destructive Creations

Prototyp silnika Grail

Potrzebą Destructive Creation, jednego z najprężniej działających krajowych wytwórców gier komputerowych, było stworzenie silnej i realistycznie zachowującej się sztucznej inteligencji dla trybu multiplayer.

Rozwiązaniem była implementacja w grze Ancestors Legacy prototypowej wesji silnika Grail – rozwiązania umożliwiającego tworzenie zaawansowanych i łatwo modyfikowalnych zachowań w wieloagentowych środowiskach symulacyjnych (w tym grach wideo). Oprócz dobrej jakości otrzymanego produktu, potwierdzonej pozytywnymi recenzjami i dobrymi opiniami graczy, dodatkową wartością dla Destructive Creations było odciążenie zespołu klienta i przejęcie przez nas obszaru AI.

Dodatkowym wyzwanie stanowił krótki czas na realizację projektu. Potrzeba wynikła z badania użyteczności gry realizowanego w fazie beta testów.

ZOBACZ MNIEJ
TrichoLAB

Wsparcie zespołu rozwojowego TrichoLAB w tworzeniu mechanizmów uczenia maszynowego odpowiedzialnych za digitalizację zdjęć trichoskopowych.

#computervision #ML #datascience
ZOBACZ WIĘCEJ
TrichoLAB

Uczenie maszynowe dla skuteczniejszego badania pacjenta

TrichoLAB to firma unikalna – jest jednym z niewielu na świecie przedsiębiorstw zajmujących się badaniami włosów i cebulek włosowych, w sposób łączący doskonałość procesową z bogatym zapleczem medycznym i badawczym.

Mieliśmy okazję wspierać zespół rozwojowy TrichoLAB w tworzeniu mechanizmów uczenia maszynowego odpowiedzialnych za digitalizację zdjęć trichoskopowych i automatyczne tworzenie metryk włosów i mieszków włosowych. Stworzone rozwiązanie zostało włączone w podstawowy proces biznesowy firmy, umożliwiając z jednej strony obniżenie kosztów badania pacjenta, a z drugiej polepszenie jakości wyników tego badania.

Dodatkowym elementem wsparcia TrichoLAB było też zorganizowanie konkursu data science, którego uczestnicy rozwiązywali konkretny problem dotyczący obróbki zdjęć trichoskopowych. Wykorzystaliśmy do tego autorską platformę konkursową Knowlegde Pit.

ZOBACZ MNIEJ
ZOBACZ WIĘCEJ
ZOBACZ MNIEJ
Klienci i partnerzy
Skontaktuj się z nami!
Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle.

Administratorem Twoich danych osobowych jest QED Software Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (00-052) przy ul. Mazowieckiej 11/49, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy, KRS: 0000174197, NIP: 5262370692.

Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym (podstawa przetwarzania danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony). Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.