QED.pl » Case study » Automatyzacja procesu na platformie zakupowej
Celem KidiHub było stworzenie zautomatyzowanej platformy, która umożliwiałaby:
– Automatyczne opisywanie przekazywanych ubranek dziecięcych
-Dokładne klasyfikowanie ubrań według typu, koloru,wzoru, stylu i rozmiaru.
-Ułatwienie użytkownikom szybkiego i
bezproblemowego przekazywania oraz nabywania używanych ubrań dziecięcych.
– miała dostępność 24/24
Nasz klient tracił dużo czasu na przygotowanie, zweryfikowanie jakości i wycenianie ubranek dziecięcych.
Szukał technologii, która by mu zoptymalizowała cały proces.
Przeanalizowaliśmy dokładnie proces i zaproponowaliśmy rozwiązanie , które klasyfikuje dane ubranko do określonej kategorii , mierzy je, i nadaje ustalone atrybuty.
Zastosowaliśmy różnego typu modele – od klasycznego computer vision , przez proste heurystyki, po zastosowanie głębokich sieci konwolucyjnych
Dzięki zastosowaniu powyższej technologii sytem
-rozpoznaje rodzaj ubranka (np. spódniczka, sukienka, bluzka),
-rozpoznaje dominujący kolor, wzór (gładki, wzorzysty, z
napisami)
-rozpoznaje styl (vintage, casual, elegancki, sportowy).
-okresla precyzyjnie wymiary: specjalny algorytm mierzy wymiary ubrań na podstawie zdjęć wykonanych na
standardowym stole pomiarowym, gdzie znajduje się miarka jako układ odniesienia.
nadaje odowiedni zestaw atrybutów: dostosowany do specyfiki danego rodzaju ubranka (np. inne atrybuty dla bluzki, inne dla rekawiczki).
Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji zoptymalizowano cały proces .
Automatyzacja opisu i klasyfikacji ubrań znacząco skróciła czas potrzebny na przygotowanie ubrań do obiegu, co przyniosło korzyści w postaci zwiększonej efektywności operacyjnej. Dokładne pomiary i szczegółowe opisy zapewniają użytkownikom pełną informację o przekazywanych i nabywanych ubraniach, co podnosi jakość obsługi. Dzięki szybszemu obiegowi ubrań platforma oferuje większą dostępność różnorodnych produktów, co wspiera rodziców w szybkim i łatwym przekazywaniu oraz nabywaniu odzieży dziecięcej, często za symboliczną opłatą lub w formie wymiany.
Innowacyjna technologia wykorzystująca zaawansowane modele generatywne i specjalne algorytmy do opisu i pomiaru ubrań, zapewnia platformie przewagę konkurencyjną. Połączenie różnych funkcji w jednej platformie tworzy kompleksowe rozwiązanie, które może być łatwo skalowane na inne rynki , umożliwia także wprowadzenie dodatkowych kategorii produktów.
Zastosowaliśmy różnego typu modele – od klasycznego computer vision , przez proste heurystyki, po zastosowanie głębokich sieci konwolucyjnych
AI for PIONEERS
Rozwijaj firmę dzięki sztucznej inteligencji